Senior

FILADELFIA SENIOR

Filadelfia är en församling för alla säsonger och alla åldrar. För dig som är senior har du en självklar plats i vår församling, inte bara i gudstjänster och böna-timmar. Utan även i gemenskap och i team.

Här nedan kan du läsa mer om vår verksamhet för seniorer.

En kyrka där man får åldras med värdighet!

MÖTESPLATS RÖRSTRAND

Mötesplats Rörstrand är kärnan och är den största mötesplatsen för seniorer och daglediga i Filadelfiakyrkan.

Varje tisdag 13.00 möts vi i stora kyrksalen till gemenskap, sång & musik, föredrag och predikan i ett varierat program, dit ALLA är välkomna. Och så fikar vi såklart!

Hitta hit:
Adress: Rörstrandsgatan 5, Stockholm
Närmsta hållplats: St Eriksplan

Se vad som sker på nästa Mötesplats genom att klicka på länken nedan:

Gemenskap i andra former

Gemenskapen fortsätter även under veckan. Här ryms hembesök och uppvaktningar, samtal och begravningar och allt däremellan som liv och kyrka innehåller oavsett ålder. Församlingens önskan är också att få finnas med i väntjänst och besök på äldreboenden.

Vill du veta mer om vår verksamhet för seniorer?

Kontakta Lena Tellebo, pastor och verksamhetsansvarig för Filadelfia Senior.

Lena Tellebo

Ring: 08-457 09 09