Församlingskvällar

Under varje termin bjuder vi in till olika perioder av församlingskvällar där alla som vill får komma och ta del av undervisning i bibeln på olika teman. Våren 2023 hade vi undervisning utifrån apostlagärningarna och under hösten hade vi olika ämnen under rubriken “Brännande frågor”.

Hur brukar en församlingskväll se ut?

En stor del av kvällarna är inte bara undervisningen utan även gemenskapen. Det är något speciellt att samlas tillsammans och fördjupa sig och tala med andra om det som står i bibeln.

Vi startar kvällarna allt som oftast med mat. Soppa eller något annat enklare vi äter tillsammans för att sedan ta del av undervisningen. Efter undervisningen finns det tillfälle för att samlas i “bi-kupor” med andra och diskutera kvällens undervisning. Sedan avslutas kvällen med bön.

När är nästa församlingskväll?

Varje termin ser olika ut! Se till att skriva upp dig för våra nyhetsbrev eller följ oss på sociala medier för att få löpande information när kvällarna startar igen.

Ta del av församlingskvällarna online!

Kan du inte va på plats eller vill du lyssna igen? Du kan va lugn, du kan enkelt hitta undervisningen från våra församlingskvällar online! Klicka på bilderna nedan för att ta del av den senaste undervisningen.