Unga Vuxna

Är du ung vuxen och letar efter ett sammanhang i Stockholm?

Är du ung vuxen och längtar efter ett sammanhang där du får lära känna nya vänner i Stockholm? En plats dit du kan komma som du är och känna dig hemma?

Filadelfia är en församling för dig! Oavsett om du varit i kyrkan förut eller aldrig satt din fot i en så är du välkommen.

Varje vecka finns det möjlighet att mötas med människor i samma säsong i livet som du, se nedan för hur!

för unga vuxna

– av unga vuxna

Filla 18

Söndagsgudstjänsten 18.00 är en gudstjänst som är för unga vuxna, av unga vuxna. Filla 18 är kärnan för vår verksamhet och här möts vi varje vecka för lovsång och undervisning i fullt ut gudstjänstformat format för en ny generation. Gudstjänsten följs av fika och umgänge under söndagskvällen. En perfekt plats för att både växa i din tro och lära känna nya!

Event

Under varje termin anordnas olika event för dig som är mellan 19-35 år. Det är allt från bruncher, kajakturer till filmkvällar som anordnas. För att hålla bäst koll på när eventen sker och få information om eventen som kommer, följ oss på Instagram eller kolla vår Facebook-sida.

Smågrupper

Det är i den lilla gruppen livet händer och relationer stärks. Därför tycker vi det är viktigt att mötas i smågrupper!

Nyhet: Du som ung vuxen kommer få tillfälle att mötas i Smågrupp i kyrkan! Onsdagskvällar möts vi i Filadelfia för undervisning och tillfälle att träffas i mindre grupp. Följ Unga Vuxna på Instagram för mer info framöver!

Vill du engagera dig eller har du frågor?

Kontakta Anton Ahlmark, pastor och ansvarig för Unga Vuxna, så berättar vi mer om hur du kan vara med eller svarar på dina frågor.

Anton Ahlmark

anton.ahlmark@filadelfiakyrkan.se