GÅ MED I TEAM

Engagera dig, hitta ditt team, bli volontär!

Filadelfia bygger på hundratals volontärer och ledare som varje vecka väljer att ge av sin tid och engagemang i olika team för att bygga något som är större än sig själva.

Vill du engagera dig och göra Filadelfiakyrkan, Stockholm och världen lite bättre? Gå med i ett team, klicka på länken här:

När du är med som volontär så:

• Vi tror att när vi bygger Guds hus så är vi med och gör skillnad. Vi gör skillnad för varandra i kyrkan, för andra runt omkring, för vårt kvarter, för Stockholm och även för hela Sverige. Genom våra team sprider vi ljus, värme och glädje och hjälper andra att finna Jesus.

• Att bygga kyrka är att bygga något som är större än sig själv. Vi bygger och förkroppsligar Guds hus här på jorden. Vi vill bygga ett hem där alla är välkomna och alla behövs för att bygga det.

• När du är med i team så kan vi nästan garantera att du får vänner för livet. I våra team har många hittat nära vänner i alla åldrar. Något som berikar hela den stora kyrkfamiljen!

• När du är med i team så är det inte bara bra för kyrkans skull. Här är nämligen ett utmärkt läge att både lära sig, eller även lära andra det du kan. Att gå med i team kan hjälpa dig fördjupas i dina gåvor och kallelse i ditt liv.

Det finns ett team för alla!

Är du osäker på om det finns ett team för dig?

Du behöver inte oroa dig! I Filadelfia har vi nämligen många olika team med många olika uppgifter.

Här hittar du bland annat team för dig som:

• gillar att baka/laga mat

• älskar att prata med människor

• är duktig med fastigheter

• brinner för bön och själavård,

• känner dig kreativ

• älskar ungdomar och/eller barn,

• är tekniskt kunnig

• är sportintresserad

Listan är längre än så, men det vi vill säga är att vi tror verkligen det finns ett team för dig!

Vill du gå med i ett team?

Skriv upp dig genom formuläret nedan så kontaktar någon av våra teamledare dig så snart de kan!