Smågrupper

Smågrupper – din lilla gemenskap i en stor församling

I en stor församling är den mindre gemenskapen viktig. För att få en folkmassa att förvandlas till gemenskap tror vi att en del av svaret är just smågrupper.

Vad är en smågrupp?

Den mindre gemenskapen i en församling har många namn, kanske har du varit med i eller hört talas om en hemgrupp eller cellgrupp? Smågrupp är mycket som det låter, en mindre grupp där man delar livet tillsammans. Man träffas, äter, samtalar om livet och tron och tar tid i bön tillsammans. Som samtalshjälp skickas ett videomaterial ut med samtalsfrågor, ofta utifrån söndagens predikan som man kan utgå ifrån i gruppen.

Vem är smågrupper för?

Det finns en smågrupp för alla! Vilken ålder du än är i, om du vill gå till en blandad grupp eller med personer i samma ålder eller intressen - det finns något för dig!

Vart hålls smågrupper?

Många smågrupper ses i hemmen runt om i Stockholm på olika vardagskvällar. Utöver det har vi också församlingskvällar i kyrkan på onsdagar, där smågrupper är en del av kvällen. Är du nyfiken och vill testa på är detta den bästa kvällen för dig! Dit är det bara att komma för att få se mer om hur det är och få veta mer.

Hur går man med i en smågrupp?

Det är enkelt! Det är bara att höra av sig till oss genom formuläret nedan. Du kan självklart alltid ringa eller maila oss om du vill prata med någon mer om just smågrupper.

Vill du starta smågrupp? Vad kul! Hör av dig till oss på hej@filadelfiakyrkan.se så berättar vi mer!