En generös livsstil

Vi ger för att Jesus gav oss först.

Vi tror att allt vi har, har vi fått från Gud. Därför ger vi - för att Jesus gav oss först.

Bli månadsgivare

Det viktiga med att bli en givare är att det är medvetet, planerat och regelbundet. Det bästa sättet att bli en medveten, planerad och regelbunden givare är genom autogiro. Vill du bli månadsgivare? Klicka på knappen nedan!

Olika sätt du kan ge en gåva

Bankgiro

Du kan enkelt ge en gåva genom kyrkans bankgiro.

Bankgiro: 476-1227

Swish

Swish är ett snabbt och enkelt sätt att ge din gåva till församlingen.

Swish: 123 311 76 94

Gåva från företag

Ägare i fåmansbolag kan skänka en kontant utdelning av din bolagsvinst till Filadelfiakyrkan.

Banköverföring

Gör enkelt en överföring direkt från din internetbank till församlingens konto.

Swedbank: 8327-9 913 014 694-8

Tack för din gåva!

Frågor och svar om givande:

• Vi tror att allt vi är och allt vi har egentligen tillhör Gud. Därför ser vi oss som förvaltare av Guds tillgångar. Allt vi äger har vi bara lånat för en tid och allt vi har ska vi ge vidare så att det ärar Gud!

• Det viktiga med att bli en givare är inte vad du ger utan att du ger.
    I bibeln* kan vi läsa att Gud älskar en glad givare, så ge det du kan och sörj inte det du inte kan!

*2 Korintierbrevet 9:7

• I Bibeln är tiondegivande en tydlig princip för materiella tillgångar. Man ger 10 % av sina ekonomiska tillgångar till Guds verk som en bekännelse av att allt egentligen är hans. I Gamla Testamentet är detta en regel för Guds folk. Men i Nya Testamentet betonas inte tiondet som en regel. Där handlar det mer om glädjen att få vara med och ge till Guds verk.

• För oss är tiondet inte en lag utan en möjlighet och en nåd. Det viktiga är inte procenten utan ditt hjärta och hur du ser på det du har. Några har svårt att ge 10 % av sina pengar medan andra kan ge mycket mer! Vi vill betona förvaltarskapet och glädjen att få vara med och ge tillbaka till Guds verk i vår stad och ut över hela världen.

Undervisning på temat givande:

Kyrkoavgiften

Kyrkoavgiften ger växtkraft. Den utgör en procent av din beskattningsbara inkomst och av den andel som fördelas tillfaller 70 procent Filadelfiakyrkan och resterande 30 procent går till gemensamma utmaningar i Pingst. Kyrkoavgiften ger församlingen ett nytt, extra tillskott till insamlingar och församlingsoffren, regelbundet fördelat över hela året. Ett tillskott som inte är styrt, likt bidrag, utan församlingen bestämmer själva vad pengarna ska användas till.

På Pingsts hemsida kan du göra ditt medgivande snabbt och enkelt via Bank-id. Eller ladda hem en fysisk blankett som du sedan skickar in.